maandag 29 november 2021

D66 Eindhoven presenteert met trots de definitieve kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezing 2022

De leden van D66 Eindhoven hebben hun stem uitgebracht en daarmee de definitieve kandidatenlijst voor onze deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen 2022 vastgesteld!

Zowel het campagneteam, de huidige fractie als het bestuur zijn enorm enthousiast over de kandidatenlijst en hebben vertrouwen in de toekomst. Er is een mooie diverse lijst ontstaan met veel variatie in achtergrond en interesse. We zijn heel blij met een mooie vertegenwoordiging voor alle Eindhovenaren. Voor studenten, mensen in het onderwijs, mensen in de zorg en natuurlijk voor de klimaatdrammers.

Jorien Migchielsen, eerder dit jaar verkozen als lijsttrekker en huidig fractievoorzitter:

“Ik ben er ontzettend trots op dat ik deze lijst aan mag voeren. We gaan de verkiezingen in met een enthousiast team en een goede mix van ervaring en nieuw talent. Ik heb er alle vertrouwen in dat we met dit team mooie resultaten gaan behalen voor onze stad Eindhoven.”

Als echte onderwijspartij hebben we twee docenten in de top vier. We hebben ook vier klimaatdrammers bij de eerste acht en onze lijsttrekker werkt in de zorg. Deze D66-thema’s zijn daarmee goed vertegenwoordigd in dit mooie team.

De lijstadviescommissie van D66 Eindhoven heeft de afgelopen maanden met alle kandidaat-raadsleden gesproken en heeft een advieslijst opgesteld. Tijdens de algemene afdelingsvergadering op 10 november konden de kandidaten zich presenteren en vragen uit het publiek beantwoorden. Hierna volgde de interne verkiezingen op basis waarvan de definitieve lijstvolgorde is vastgesteld. Tot slot heeft het bestuur gebruik gemaakt van de mogelijkheid om een aantal lijstduwers toe te voegen.

We wensen alle kandidaten veel succes en zien uit naar een klinkend verkiezingsresultaat op 16 maart 2022!

1. Jorien Migchielsen
  2. Tom Brouwers