woensdag 17 november 2021

Wethoudersadviescommissie gaat op zoek naar nieuwe D66 boegbeelden voor Eindhoven

D66 Eindhoven is op zoek naar een of meer wethouders met een hart voor Eindhoven en het sociaal liberale denken en handelen. We gaan immers met flink wat ambitie de nieuwe gemeenteraadsverkiezingen in. Daar hoort bij dat wij onderdeel willen zijn van het volgende stadsbestuur. Dat gunnen wij onze stad en ons volgende stadsbestuur. En dan is een goede  voorbereiding het halve werk.

Om deze zoektocht naar geschikte wethouder-kandidaten goed en tijdig te kunnen starten, heeft het bestuur een ‘wethoudersadviescommissie’ ingesteld. De leden van deze commissie zijn verantwoordelijk voor zowel de zoektocht, de gesprekken als het advies aan de nieuwe fractie. Dit alles vanzelfsprekend op basis van de vast te stellen profielschets.

In de komende weken zullen zowel de profielschets, de planning en de procedure opgesteld en vastgesteld worden. De wethoudersadviescommissie heeft de ambitie om de komende periode actief en transparant naar buiten te treden met de profielschets om zoveel mogelijk talent naar binnen te halen. Wordt vervolgd dus.

Wie zijn deze mensen die de komende tijd op zoek gaan naar de nieuwe Eindhovense D66 boegbeelden?

Marcelle Hendrickx (voorzitter)

Marcelle (55) woont in Tilburg, is getrouwd met Diederik en moeder van twee dochters. Zij is al heel lang lid van D66 en sinds 2014 wethouder voor onze partij in Tilburg. Zij is verantwoordelijk voor onderwijs, cultuur, jeugd, coördinatie wijkgericht werken en bestuurlijk verantwoordelijk voor de ambtelijke organisatie. Inmiddels is ze ook locoburgemeester en vanuit haar portefeuille op veel dossiers landelijk actief. Daarnaast is ze een van de medeoprichters van Wine & Politics, was ze vanaf 2009 bestuurslid voor de afdeling Tilburg en is ze ook landelijk actief voor de partij. Marcelle is tevens voorzitter van de landelijke Wethoudersvereniging. Door de samenwerking binnen Brabantstad en haar ambtelijke carrière voor de provincie Brabant is ze goed op de hoogte van het profiel en de kwaliteiten van de stad Eindhoven.

Annelies Offereins (lid)

Annelies (57), geboren ‘tukker’, woont nu zo’n 20 jaar in Eindhoven met haar twee kinderen. Zolang ze het zich kan herinneren stemt ze D66 en sinds een jaar of 7 is ze lid van de partij. Dit vanuit de gedachte dat ze liever iets wil bijdragen dan aan de zijlijn van het politieke speelveld te blijven staan. De ‘WAC’ biedt haar een uitgelezen kans om iets te kunnen betekenen voor D66, en voor de kwaliteit van het bestuur in de gemeente Eindhoven. Zij werkt sinds 2007 als Arbeids-, organisatie- én assessmentpsycholoog. Daarvoor werkte zij gedurende een periode van zo’n 18 jaar in diverse rollen bij vier gemeenten en de VNG, steeds dicht op het bestuur. In haar huidige werk is zij voortdurend op zoek naar de ideale match tussen persoon en werk(context). Zij is heel benieuwd wie onze potentiële wethouders zijn en wat hen drijft. Ze kijkt er naar uit om hen te ontmoeten.

Robin Verleisdonk (secretaris)

Robin (31) is alweer bijna 8 jaar met veel plezier woonachtig in Eindhoven. De afgelopen jaren heeft hij als (vice-)fractievoorzitter van D66 Eindhoven de fractie aangestuurd en het D66-geluid laten horen in de Eindhovense gemeenteraad, met als doel het realiseren van een duurzame, bruisende en inclusieve stad. Hij is al 12 jaar lid van D66 en was zowel lokaal als provinciaal actief in verschillende besturen en werkgroepen. Daarnaast is hij goed bekend het politieke speelveld in Eindhoven. In het dagelijks leven is Robin directeur-bestuurder van de Bibliotheek Helmond-Peel. Gezien zijn drukke baan en het streven naar meer aandacht voor zijn omgeving heeft hij besloten een stapje terug te doen in de Eindhovense politiek.