vrijdag 25 september 2020

Profiel Algemeen Bestuurslid

De belangrijkste taak van het bestuur is om de Eindhovense D66 afdeling goed te laten functioneren: zorgen voor een afdeling waar het leuk en interessant is om lid te zijn, leden de mogelijkheid bieden om actief te worden in de lokale politiek, en de fractie ondersteunen en uitdagen om de ambities in ons lokale verkiezingsprogramma zo veel als mogelijk te realiseren.

Om de doelstellingen van D66 Eindhoven te bereiken initieert en organiseert het bestuur:

• activiteiten voor leden (ledenvergaderingen, inhoudelijke bijeenkomsten, borrels & activiteiten);
  • de communicatie naar leden (bijvoorbeeld via de maandelijkse e-mail nieuwsbrief en via de website);
  • de deelname van onze afdeling aan verkiezings­campagnes;
  • de deelname van onze afdeling aan lokale gemeenteraadsverkiezingen.

Profiel Algemeen Bestuurslid

Als bestuurslid organiseer je één of meer van de bovengenoemde activiteiten, maar bestuurslid zijn is méér dan dat: je bent ook medeverantwoordelijk voor het goed functioneren van de afdeling op langere termijn. In verband met continuïteit bij de voorbereiding van de volgende gemeenteraadsverkiezingen ben je bereid om deze functie minimaal tot en met maart 2022 te vervullen.

Deze functie vergt minimaal enkele uren per week, waaronder een maandelijkse bestuursvergadering in de avonduren. Het betreft een vrijwilligersfunctie met verantwoordelijkheden die belangrijk zijn voor een goed functionerende afdeling.

Wat staat daar tegenover?

Je doet ervaring op met het organiseren van evenementen en met het creëren van verbinding tussen leden, je oogst waardering voor de bijdrage die je levert aan het realiseren van de ambities van D66 in Eindhoven en je ontmoet sympathieke en gezellige mensen binnen D66 Eindhoven, in de Brainport regio en daarbuiten.

Hoe werkt de kandidaatstelling en verkiezing?

De leden van de afdeling bepalen wie in het bestuur komt. Voor iedere bestuursfunctie wordt een verkiezing gehouden op de Algemene Ledenvergadering. Als jij je kandidaat wil stellen voor deze functie, mail dan uiterlijk woensdag 21 oktober 2020 je CV en een korte motivatie naar info@d66eindhoven.nl onder vermelding van “kandidaatstelling algemeen bestuurslid”, we sturen je dan binnen enkele uren een ontvangstbevestiging.

Mocht je nog vragen hebben over deze functie of over de werkzaamheden of de dynamiek binnen het bestuur dan horen we graag van je via het bovengenoemde e-mail adres.