zondag 25 maart 2018

Kiezers bedankt!

Eindhoven heeft gekozen. D66 ging van 14,7% naar 11,7% van de stemmen. Dat scheelt één zetel in vergelijking met de vorige periode. Maar ook met zes zetels gaan we zorgen voor een stevig inhoudelijk en progressief liberaal geluid binnen de gemeenteraad. Dank aan al onze kiezers! Wij feliciteren de winnaars: VVD, GroenLinks, CDA en LPF, maar ook de nieuwkomers in de raad: 50PLUS en DENK.

De nieuwe gemeenteraadsfractie bestaat uit: Mary-Ann Schreurs, Tom Brouwers, Marco van Dorst, Robin Verleisdonk, Jorien Migchielsen en Betty van Geel. Daarvan komen Mary-Ann, Tom en Jorien met voorkeursstemmen in de raad. De volledige uitslag is hier terug te vinden.

In  2014 groeide D66 in Eindhoven van zes naar zeven zetels, terwijl de groei in andere steden juist groter was. Veel D66-fracties in het land lieten nu juist een groter verlies zien, terwijl die bij ons beperkt is gebleven. Daarmee hebben we een stabiele groep kiezers in onze stad aan weten te spreken met ons eigen verhaal en dat zien we als een positieve ontwikkeling.

Op dinsdag 27 maart nemen wij afscheid van de huidige raadsleden: Thomas Reijnaerts, Barbara van Benthem Jutting, Mpanzu Bamenga, Paul Gielen, Rogier Verkroost en Guido Smeets. Marco van Dorst gaat natuurlijk door.
Op donderdag 29 maart wordt de nieuwe raad geinstalleerd. Meer informatie over beide bijeenkomsten is te vinden op het raadsinformatiesysteem: https://eindhoven.raadsinformatie.nl