woensdag 8 november 2017

D66 presenteert kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018

D66 Eindhoven heeft vandaag haar conceptkandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2018 gepresenteerd. Wethouder Mary-Ann Schreurs is in juli 2017 reeds verkozen als lijsttrekker. Voorzitter van de lijstadviescommissie (LAC) Mark van Glabbeek: “De LAC is tevreden over het lijstadvies dat we nu aan de leden van D66 Eindhoven voorleggen. Wij denken dat de advieslijst een mooie mix is van ervaring en nieuw talent’’

Overwegingen

Van Glabbeek: “De LAC heeft bij het opstellen van het advies een aantal overwegingen als uitgangspunt genomen. Deze overwegingen komen voort uit de opdracht die door de leden aan de LAC is verstrekt alsmede het door de leden vastgestelde profiel voor kandidaten, de ervaringen van de LAC op grond van de gesprekken en de beschikbare andere informatiebronnen.

Diversiteit in de lijst

De LAC is blij dat zoveel goede kandidaten bereid zijn zich beschikbaar te stellen om het geluid van D66 met kracht in de gemeenteraad te laten klinken en zich de komende periode in te zetten voor de stad Eindhoven en haar inwoners. Uit het grote aantal aanmeldingen is een evenwichtige en diverse lijst tot stand gekomen. Bij de samenstelling van de advieslijst zijn de criteria kwaliteit en (inhoudelijke) diversiteit in al haar facetten voor de LAC leidende criteria geweest.

De leden beslissen

Zoals gebruikelijk bij onze partij hebben de leden van D66 Eindhoven het laatste woord. Zij bepalen hoe de definitieve lijstvolgorde er uiteindelijk uit ziet. De leden zullen een e-mail krijgen van de algemene verkiezingscommissie (AVC) met daarin hun persoonlijke en unieke stemcode. De stemming opent op donderdag 23 november 2017 en zal sluiten op woensdag 6 december 2017 om 23.59 uur.

Het advies

De lijstadviescommissie komt tot het volgende advies met betrekking tot de plaatsen 2 en verder op de kandidatenlijst van D66 voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen voor Eindhoven:

1. Mary-Ann Schreurs (lijsttrekker, reeds gekozen)
2. Tom Brouwers
3. Betty van Geel
4. Marco van Dorst
5. Robin Verleisdonk
6. Ahmet Almis
7. Erik Kamerman
8. Ivo Henckens
9. Mariska Machiels
10. Jorien Migchielsen
11. Barbara van Benthem Jutting
12. Peet Wijnen
13. Volkan Memis
14. Cosmas Hoefnagels
15. Alice Coppens
16. Joost Geertman
17. Mpanzu Bamenga
18. John Willemse
19. Bart Kamerling

Maak kennis met de kandidaten!

Op woensdag 22 november 2017 vanaf 19.30 uur (inloop vanaf 19.00 uur) organiseren wij een presentatieavond voor de kandidaten. We stellen jou en andere belangstellenden graag in de gelegenheid om kennis te maken met de kandidaten. Wellicht helpt dit ook om later een keuze te kunnen maken als je je stem mag uitbrengen tijdens de e-voting.

Meld je aan via ons Facebookevenement zodat we weten dat je komt! De locatie wordt zo snel mogelijk gecommuniceerd. Link: https://www.facebook.com/events/123662291662991/

Algemene afdelingsvergadering (AAV) verplaatst

Wellicht heb je de datum 6 december 2017 nog in je agenda staan als eerstvolgende algemene afdelingsvergadering. Wegens omstandigheden heeft het bestuur besloten deze afdelingsvergadering te verplaatsen naar donderdag 14 december 2017. Op een later tijdstip zul je nog een uitnodiging ontvangen met daarbij ook de eventueel benodigde stukken. Laat weten dat je komt via ons Facebookevenement: https://www.facebook.com/events/1164723710295248/.