donderdag 6 juli 2017

Mary-Ann Schreurs gekozen tot lijsttrekker van D66 Eindhoven

Mary-Ann Schreurs is de lijsttrekker van D66 Eindhoven voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Tussen 19 juni en 30 juni konden onze leden hun stem uitbrengen.

Mary-Ann kijkt met enthousiasme vooruit naar een nieuwe periode als lijsttrekker: ‘’In Eindhoven maken we, met zijn allen en met veel plezier en passie, de toekomst. En daarbij wordt door ons meteen de samenleving opnieuw vormgegeven. Dat vraagt om politici die daar ook volmondig ja tegen zeggen. Wij van D66 dus. Wij gaan uit van de eigen kracht van mensen. Van het samen DOEN. Met een overheid die letterlijk meewerkt in het stap voor stap oplossen van maatschappelijke opgaven. En politici die borgen dat daarbij de spelregels kloppen met de samenleving, die wij met zijn allen willen zijn. Ook in de economie en in de digitale transformatie. Het is maar goed dat wij, D66, inmiddels 51 jaar bestaan. Want D66 is, juist nu, zo nodig.’’

Afdelingsvoorzitter a.i. Mark van Glabbeek is tevreden: ‘Nadat Mary-Ann zich als enige kandidaat-lijsttrekker meldde, hebben de leden zich kunnen uitspreken over haar kandidatuur. We zijn heel blij met de steun van de leden voor de kandidatuur van Mary-Ann. We hebben erg veel zin in de campagne en we gaan de komende maanden hard werken om onze ambities te realiseren. We hebben er alle vertrouwen in dat dat gaat leiden tot het beste resultaat ooit bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018.’’

Verdere verloop van het proces

Leden van D66 die zich willen kandideren voor de overige plekken op de lijst kunnen zich tussen 18 augustus en 22 september 2017 aanmelden bij de verkiezingscommissie van D66 Eindhoven. De lijstadviescommissie gaat vervolgens met alle kandidaten in gesprek en legt haar advies inzake de lijstvolgorde voor aan de leden. De leden van D66 Eindhoven bepalen uiteindelijk hoe de samenstelling van de lijst er verder uit ziet.