maandag 12 juni 2017

Mary-Ann Schreurs kandidaat-lijsttrekker D66 Eindhoven

Mary-Ann Schreurs is de enige kandidaat-lijsttrekker van D66 Eindhoven voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Tussen 5 mei en 5 juni konden onze leden zich kandideren voor het lijsttrekkerschap. Mary-Ann heeft zich als enige kandidaat gemeld.

Mary-Ann Schreurs is sinds 1994 actief in de Eindhovense politiek. Afwisselend is zij raadslid en wethouder voor D66 Eindhoven geweest. In deze periode heeft Mary-Ann een ontzettend groot netwerk opgebouwd, dossierkennis vergaard en veel betekend voor de innovatie, kunst, cultuur, design en duurzaamheid van onze prachtige stad. Voordat Mary-Ann in de politiek terecht kwam, hield ze zich bezig met Europese designprojecten. Daarnaast is Mary-Ann van origine theoretisch chemicus.

Mary-Ann kijkt met enthousiasme vooruit naar een nieuwe periode als lijsttrekker: ‘’In Eindhoven maken we, met zijn allen en met veel plezier en passie, de toekomst. En daarbij wordt door ons meteen de samenleving opnieuw vormgegeven. Dat vraagt om politici die daar ook volmondig ja tegen zeggen. Wij van D66 dus. Wij gaan uit van de eigen kracht van mensen. Van het samen DOEN. Met een overheid die letterlijk meewerkt in het stap voor stap oplossen van maatschappelijke opgaven. En politici die borgen dat daarbij de spelregels kloppen met de samenleving, die wij met zijn allen willen zijn. Ook in de economie en in de digitale transformatie. Het is maar goed dat wij, D66, inmiddels 51 jaar bestaan. Want D66 is, juist nu, zo nodig.’’

Afdelingsvoorzitter a.i. Mark van Glabbeek is tevreden: ‘’Wij zijn blij dat Mary-Ann wederom beschikbaar is om de lijst van D66 Eindhoven aan te voeren voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Met haar dossierkennis, netwerk, enthousiasme en ambitieniveau hebben wij er vertrouwen in dat we een goed resultaat kunnen behalen bij de aankomende gemeenteraadsverkiezingen.’’

Kennismaking kandidaat-lijsttrekker

Inwoners van onze stad én onze leden bieden wij graag de mogelijkheid kennis te maken met onze kandidaat-lijsttrekker. Daarom organiseren wij op zondag 18 juni vanaf 20.00 uur een Q&A met Mary-Ann, gevolgd door een borrel. Kijk voor meer informatie op onze website.

Verdere verloop van het proces

De leden van D66 Eindhoven kunnen zich vanaf 19 juni aanstaande uitspreken over de kandidatuur van Mary-Ann middels e-voting. Wanneer meer dan 50% van de leden de kandidatuur ondersteunt zal Mary-Ann op 5 juli 2017 aanstaande door de algemene afdelingsvergadering van D66 Eindhoven officieel worden benoemd tot lijsttrekker.