vrijdag 26 mei 2017

D66 wil meer sport en recreatie in openbare ruimte

Meer beweegtoestellen, hardlooproutes, watertappunten en fietsenrekken in de stad. Tenminste, als het aan D66 Eindhoven ligt. De openbare ruimte moet mensen meer uitnodigen om te sporten, bewegen en recreëren. Omdat de gemeente nog niet genoeg doet, stelt de partij raadsvragen hierover. Ook worden er waterflesjes uitgedeeld in de Genneper Parken op zondag 28 mei van 11.00-14.00 uur.

“Sport in de openbare ruimte draagt niet alleen bij aan een betere gezondheid, maar ook aan een meer levendige stad. De openbare ruimte is, in tegenstelling tot de sportschool, gratis en voor iedereen toegankelijk. Met meer voorzieningen zoals watertappunten, fietsenrekken, tafeltennistafels of kluisjes maken we de openbare ruimte aantrekkelijker voor mensen om te gebruiken”, aldus D66-raadslid Rogier Verkroost.

In Eindhoven heeft de gemeente al enkele initiatieven genomen om dit te realiseren. Denk aan de beweegtoestellen bij ’t Akkertje en de hardlooproute in Eckart.  Als het aan D66 ligt pakt de gemeente hierop door en komen er op meer plekken in de stad deze voorzieningen.

Heb je zelf ideeën over sport, bewegen en recreatie in de openbare ruimte? Kom dan langs op zondag 28 mei in de Genneper Parken en deel je idee, of stuur ons je idee via e-mail: info@d66eindhoven.nl.