woensdag 29 maart 2017

Nachtleven van Eindhoven krijgt D66-impuls

De gemeenteraad heeft besloten om in het uitgaansleven te gaan experimenteren met verlaatjes. Dat betekent dat horeca-uitbaters de mogelijkheid krijgen om tien keer per jaar langer open te zijn dan de reguliere openingstijden. Het gaat om een pilot die in eerste instantie een jaar zal duren. Dit voorstel komt voort uit de wensen van D66 om meer mogelijk te maken. Als D66 pleiten we voor een verdere liberalisering van de horecatijden. Met dit compromis zijn we echter al blij omdat een stap in de goede richting is gezet. Daar zullen we bij de verkiezingen op inzetten.

In dezelfde vergadering is een beleidsstuk aangenomen om tijdelijke horeca beter te faciliteren. Dit is een vervolg op het voorstel over tijdelijke horeca in leegstaand vastgoed dat in 2013 werd ingediend door D66. De leegstand van vastgoed geeft diverse mogelijkheden om onze stad bruisender te maken. Als D66 hopen we dat slimme ondernemers gebruik zullen gaan maken van de nieuwe mogelijkheden.