maandag 27 februari 2017

Hoogstedelijk wonen in een stadspark

Nog even en je kan midden in stad hoogstedelijk wonen aan een stadspark waar de rivier de Gender doorheen stroomt. Het Emmasingelkwadrant, het gebied tussen de Mathildelaan, Emmasingel, Willemstraat en Vonderweg, wordt de komende jaren grondig aangepakt.

Het afgelopen jaar is al gestart met de transformatie van Philips Lighting en afgelopen week is ook de bouw van een toren begonnen aan de Mathildelaan. Een gedeelte van het stadspark zal ook het komende jaar ergens worden aangelegd. De jaren erna zal nog verder gebouwd worden aan de Vonderweg en het park afgemaakt worden.

D66 heeft dan ook vol overtuiging voor dit plan gestemd. Wel hebben we aandacht gevraagd voor het TAC-gebouw, tegenover het stadion. Dit gebouw dient een plek te krijgen in de plannen, geheel of gedeeltelijk. Een combinatie van oud en nieuw geeft een gebied karakter en historie. Gelukkig was de rest van de raad het hiermee eens. Voor de zomer komt het College terug met de plannen voor het TAC.