woensdag 6 juli 2016

Regenboogzebrapad

Eindhoven is een inclusieve stad, waarbij iedereen gelijkwaardig wordt behandeld. Het maakt daarbij ook niet uit welke kleur, geloof, geslacht, leeftijd of geaardheid iemand heeft. Het gaat om dat wat je doet. Dit principe is helaas niet voor iedereen vanzelfsprekend. Dat blijkt uit recente gebeurtenissen van verbaal en fysiek geweld jegens lesbische vrouwen, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders (LHBT’ers) in binnen- en buitenland (bijv. de schietpartij in Orlando). Deze incidenten hebben grote impact op de samenleving en in het bijzonder de LHBT-gemeenschap.

D66 Eindhoven wil acceptatie van LHBT’ers bevorderen. Daarom hebben we de motie ‘regenboogzebrapad’ mede ingediend. In Eindhoven omarmen wij diversiteit en dit mag wat ons betreft symbolisch tentoongesteld worden.

Mpanzu Bamenga, D66 gemeenteraadslid Eindhoven: “LHBT’ers en andere gemarginaliseerde mensen hoeven zich niet meer te emanciperen. Het zijn de veroorzakers van geweld en discriminatie, die zich moeten aanpassen aan onze samenleving”.

Lees hier de aangenomen motie en hier de toezegging van de wethouder. Deze motie is op initiatief van LPF Eindhoven.