dinsdag 30 augustus 2011

D66 wil vrijdenkersruimte naar Eindhoven halen

De Eindhovense gemeenteraadsfractie van D66 wil dat de vrijdenkersruimte een plaatsje in Eindhoven krijgt. Daartoe heeft het raadslid Rogier Verkroost enkele vragen gesteld aan het college. Als het aan hem ligt gaat de gemeente op zoek naar een zaaltje waarin de tentoonstelling weer voor het publiek toegankelijk wordt.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Het feit dat de tentoonstelling nu in het depot van het Eindhovense Van Abbemuseum staat, is de aanleiding voor de vragen. De gemeente heeft volgens Verkroost, een mooie kans om een landelijk bekende tentoonstelling naar Eindhoven te halen. Door dit te doen kan voorkomen worden dat een mooi initiatief een stille dood zal sterven.

De vrijdenkersruimte werd in 2008 geopend De aanleiding daartoe was de affaire rondom de opgepakte cartoonist Gregorius Nekschot. Deze ruimte werd deze zomer echter gesloten. In de ruimte hingen werken van onder andere Jonas Staal.